יום רביעי, 1 באוגוסט 2012

אתרים

גיליתי שהדעה של הברווזים לגביי, תלויה מאוד בשאלה אם יש איתי לחם באותו זמן(מיץ' הדברג(

אחד האתרים שעניינו אותי באינטרנט הוא אתר SECOND LIFE ובו המשתמשים מנהלים חיים שניים. הם בוראים לעצמם דמויות, והם חיים שם ברחבי הסייבר.

בניגוד למשחקים שבהם יש מטרה, כאן אין מטרה אלא לחיות.

לא נרשמתי לאתר, אני אוהב את החיים שלי כאן בעולם האמתי בו אני מתקשר בעזרת הרשימות שלי עם אנשים שמעולם לא פגשתי. אבל יש הרבה דברים מעניינים באתר הזה, למשל יש שם כלכלה, ומטבע, עם ערך דולרי. אנשים מיצרים שם דברים, ואפשר לסחור בהם.

מקרה שהיה: אחד המשתתפים נכנס לבית לא לו, וגנב שולחן. תבעו אותו בבית המשפט הווירטואלי. טענתו הייתה שזה אשמת יוצרי האתר שהם נתנו לו את האפשרות לגנוב. אם הם היו נגד, הם לא היו צריכים לתת לו בחירה חופשית, ואפשרות להעביר כך חפצים.

עוד באתר, אבל זה כבר ביזארי לחלוטין, אתר THIRD LIFE  שבו הדמויות מ-ECOND LIFE  יוצרות דמויות וירטואליות.

מדענים גם השתמשו ב-SECOND LIFE  כדי לבדוק איך מחלות מתפשטות. מכיוון שעל פי איזו אמנה בין לאומית אסור להדביק בני אדם במחלות מדבקות רק כדי לראות איך הן מתפשטות, הם השתמשו באתר. הם הדביקו את אחת הדמויות וראו איך המחלה מתפשטת על ידי האטרקציה של המשתתפים. לדמויות הווירטואליות שלום.

הקצב של הדבקות היה אחד הנושאים הנחקרים. כיום בעולם האמתי מחלת האיידס מתפשטת בעולם. עם כל המודעות למחלה וסיכוניה, המספרים רק עולים.

המטיפים הקיצוניים בכל דת אומרים שזה העונש של הקהילה הגאה מאלוקים. אך לצערנו המחלה פושטת בכל המגדרים, ואולי פחות, סטטיסטית, אצל הומוסקסואלים. ובכלל מי שמך פה לקב"ה להגיד על מה קרה זה ועל מה זה. אומרים שאם אתה מדבר אל השם אתה מוגדר "מאמין", אם הוא מדבר אליך בחזרה אתה מוגדר "משוגע" (השם, אם אתה קורא את זה, תתקשר אליי).

הייתי בהרצאה על איידס. היה להם מקרה של גבר שגילה שהוא נשא, ואשתו הייתה בהריון. באופן מעניין, תינוקות לא נדבקים באיידס מאמם עד הלידה עצמה. לכן יש דרך להוריד את הסיכון להידבקות התינוק מבערך שבעים וחמישה אחוז לעשר אחוז, על ידי שינוי כל שהוא במהלך הלידה. מצטער שאיני יכול לפרט יותר, אבל התיאורים הרפואיים הגעילו אותי. גם בסדרה "האוס" עצמתי עיניים.

כדי להוריד את הסיכון להידבקות, האם והרופא המיילד צריכים לדעת על כך. האב לא הסכים לידע אותם, ועל פי חוק אסור לרופא לספר. איזו דילמה לרופא. מעניין מה האוס היה עושה. בכל מקרה תבעו את הרופא בבית המשפט, ובלי קשר אם הכריחו אותו לספר או לא, גילו שהאם לא נדבקה בכלל ולכן אין סכנה לתינוק.

מה שמעניין היה שהאם לא נדבקה, וזה לאחר שנים של חיים משותפים. מסתבר שעם כל ההפחדות, הסיכוי להידבק אינו ברור. הרי הסטטיסטיקה לא נשענת על משהו מוצק.

אחד המחקרים שעשו כלל לראיין פרוצות נושאות איידס, ואנשים שביקרו אצלן. גילו שמקרב הגברים, לא רבים נדבקו. וגם מאלה שנדבקו, לא יכלו בדיוק לסמוך עליהם שזו הייתה האישה היחידה שהם בילו איתה את נסיעת העסקים שלהם.

לעומת זאת, עוד סיפור שהמרצה סיפר היה שהוא דיבר עם נשא הומוסקסואל ושאל אותו אם הוא מזהיר את הפרטנרים שלו. הנשא אמר שלא, שאם לא כן הם לא יהיו פרטנרים.

מובן שצריך להיזהר. פעם הלכתי עם חבר לבדיקת איידס. לא שלמשהו מאיתנו הייתה סיבה לדאוג. הגענו לשם, ועמד שם משהו בכניסה ואמר "אתם לבדיקת איידס?" אמרנו "כן", והוא התנצל ואמר שהיום כבר מאוחר וכדאי לבוא שבוע הבא.

יצאתי בהקלה, ורק אז הבנתי בכמה לחץ הייתי.

אין לי סיבה לחשוש, אבל על המינימום שבמינימום, פחדתי.

צריך להיזהר, וצריך לדאוג לעצמך. אל תעשה שטויות.


נדב

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה :)
ויום מצויין