יום רביעי, 29 באוגוסט 2012

שידוכין

הייתי בחתונה.

דווקא שמחתי ללכת לחתונה. לפעמים זה קשה\ אבל הפעם זו הייתה חתונה של בת דודתי האהובה, ושמחתי בשמחתה.
גם דודה שלי מאמריקה הגיעה, וכשאני אומר דודה שלי אני מתכוון לדודה של אבא שלי. אצלנו המשפחה מאוד קרובה, וגם בני דודים שניים הם בני הדודים שלי.

כל אירוע כזה טומן בחובו את השאלה שאנשים כבר לא שואלים. הדודה שלי רמזה לו. היא אמרה שנרווה ממך נחת. מה ששעשע אותי היה שבמבטא החסידי זה היה נשמע נָחָסְ.
אמרתי לה בעזרת השם, אבל במבטא חסידי אז זה יצא בעזרס השם. וגם חייכתי כמובן.

אז מה עושים כשמציעים לך שידוך, והוא בעצם לא כל כך רלוונטי?

אח שלי שלח לי דוא"ל. הוא כתב לי שחברים שלו רוצים לשדך לי מישהי. הוא שאל אותי מה לענות. אז השתמשתי בשיטה שאני קורא לה השיטה האופטימית.

"תודה רבה, אבל זה לא רלוונטי כל כך כרגע". לא לשכוח להוסיף חיוך. שיטה זו כרגיל גוררת את התגובה: "אני מקווה שזה ילך, אבל אם לא – תודיע לי".

התלבטתי עם חבר, איתן, אתם כבר מכירים אותו, אם צריך להגיד "לא רלוונטי" או "לא רלוונטי כרגע". אני חושב שזה לא משנה. שניהם אמת. אבל כשאומרים כרגע, זה נותן נופך עוד יותר אופטימי.

החיסרון בשיטה זו הוא שיכול להיות שהם יתחילו לנסות לדלות פרטים על הקשר הנוכחי והם עלולים להיות מופתעים שקוראים לה איתן. עוד יכול להיות שלאחר זמן הם יחזרו אליך כדי לברר אם זה כבר רלוונטי, והם גם עלולים להיעלב שלא חזרת אליהם כשהתפנית.

ויש השיטה המתחכמת. בשיטה זו אתה אכן מתעניין ומברר פרטים אצל השדכן אבל כל המטרה היא למצוא את החיסרון ולהיתלות בו.

"אה, היא אשת קריירה? לא אני מחפש משהי שתהיה יותר בבית"; "אה, היא מובטלת? אני מחפש מישהי בעלת קריירה"; "אה, יש לה משקפים/שיער שחורה/הולכת במכנסים? לא שייך. מצטער".

חבר שלי מארצות הברית (If you are reading this – call me) סיפר לי שבקהילות הדתיות מאוד יש מבחן חגורת הבטיחות. אם היא נכנסת לאוטו ושמה את החלק העליון של חגורת הבטיחות מלפנים אז זה לא צנוע, ואם היא שמה את זה מאחוריה אז זה לא בטיחותי. תמיד אפשר להשתמש בתירוץ הזה כדי לדחות שידוך.

והנה עוד תירוצים, לבחירתכם:

הפסקה: "אני בהפסקה כרגע".

חו"ל: "אני יוצא לחו"ל עוד מעט, אז אני לא מתחיל שום דבר כרגע".

המשבר: "אני אחרי פרידה קשה".

התלות: "אני מחכה לתשובה ממישהי"


בעצם כל שיטה ותירוץ הוא תירוץ טוב, אבל הוא רק תירוץ.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה :)
ויום מצויין