יום ראשון, 5 באוגוסט 2012

חברים

אם אתה גייהומו וכולידבר בנינו אין סודות הרי.נגיד אני, הייתי גם
פשוט אומר
אוקי, אז אני גייאבל אני לא גיי(Avenue Q)

בואו נניח שחבר שלך, סליחה, ידיד שלך התקשר להציע לך לצאת עם חבר שלו, סליחה, ידי ד שלו. בואו נניח ששאלת פרטים ואכן זה נשמע שייך. בואו נניח שהסתכלת לחבר שלך, סליחה ידיד שלך בפייסבוק וגם המראה של הבחור מצא חן בעינך. גם שיחת הטלפון עברה בסדר וקבעתם להיפגש.

עכשיו מתחילה אחת הבעיות הקשות ביותר, מה ללבוש?
כשיצאתי עם בנות הכללים היו מאוד ברורים, חולצה מכופתרת, מכנסים ארוכים ונעלים מצוחצחות. אם לא הייתי בא כך הייתי מקבל גערה. ואם לא הייתי מתגלח, לא היה סיכוי לפגישה שניה. כיום הדברים יותר מסובכים, זה מתחיל בגילוח כן או לא, מה עדיף? מראה מסוקס, או נקי? כאן יש רק שתי אפשרויות. אבל אז מגיעה ההתלבטות, איזו חולצה ללבוש. חולצה מכופתרת זה רשמי מידי אבל זה נראה טוב. פולו זה לא כאן ולא שם, סתם טי-שרט, זה לא לדייט. או אולי זה פשוט דברים שאני רגיל אליהם ממקודם, ואני צריך להשתחרר מהם. עכשיו אני מבין מה בנות עוברות לפני שהן יוצאות לדייט. ולי אין את השלב של להתאפר.

תאר לעצמך שהגעת לפגישה ואתה רואה שהוא בא עם אותה חולצה בדיוק, איזה פדיחות. למרות שזה היה יכול להיות יותר פדיחה אם זה היה קורה בדייט עם אישה.

יש בדיחה על בחור שיוצא בפעם הראשונה עם בחורה והוא מפחד שלא יהיה להם על מה לדבר, אז חבר שלו אומר לו שאם השיחה נתקעת תמיד אפשר לדבר על אוכל, משפחה ופילוסופיה. ואכן השיחה נתקעת אז הוא שואל "את אוהבת ספגטי?" והיא עונה "לא" שתיקה מתעוררת והוא נעזר בגלגל ההצלה השני "יש לך אח?" והיא עונה "לא" שתיקה נוספת. בצר לו הוא פונה לאפשרות האחרונה "אם היה לך אח הוא היה אוהב ספגטי?"
אז אצלנו תמיד אפשר לשאול גם: מי יודע עליך? זו שאלה שפותחת שעה של שיחה לפחות.

לאחר שסיפרתי למשפחה שלי, הייתי צריך לספר גם לשני חברים שלי. לא משנה כרגע למה. כמובן שפחדתי מאוד מהשיחה הזו. שניהם סטרייטים למהדרין, אני די בטוח שהם אף פעם לא פגשו הומוסקסואל לפני. צריך לתכנן את האסטרטגיה, איך להתחיל. האם לזרוק את הפצצה ואז להתמודד עם ההלם? או להכין אותם לאט, לאט, לתת להם להבין לבד?

נפגשתי איתם כל אחד בנפרד, אני הכנתי אותם. הסברתי להם שלא קל לי לדבר על מה שנדבר עליו, ואני מבין שלא יהיה לנו קל אחרי זה. ואם הם ירצו לנתק קשר, זו תהיה החלטה שלהם המקובלת עלי. אחרי זה אמרתי להם "יש לי נטיות הפוכות" יותר קל להגיד את זה מאשר אני הומוסקסואל. שניהם התרגשו מהכנות. שניהם היו גם בהלם, בהתחלה הם לא ידעו איך להגיב. אך לאחר התעשתות הם אמרו לי שאין להם בעיה עם זה, ואיתי. אני התרגשתי מאוד. הנה אנשים שלא מהמשפחה שלי, שלכאורה לא תהיה להם בעיה לנתק את הקשר, אבל לא, הם איתי. הרגשתי נהדר רציתי לספר לכל העולם.


בשיחה עם אחד מהם הרגשתי את הקושי שלו. מכיוון שאני בן בית אצלו, ידעתי מה רוצה והוא אפילו לא היה צריך לשאול. אמרתי לו מיד שהוא יכול לספר לאשתו. ראיתי שהוא נרגע. לדעתי בעל ואישה צריכים להיות מסוגלים לדבר על כל דבר. פתאום כבר לא הייתי מוזמן אליהם כמקודם. כשנפגשנו ברחוב השיחות היו הרבה יותר קצרות. מעולם לא דיברנו על זה. נפלתי לקרקע המציאות. ואני שמח על כך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה :)
ויום מצויין