יום חמישי, 6 בדצמבר 2012

XMEN

אני לא יודע אם אתם זוכרים, אבל על הקופסה של התחפושת של סופרמן היה רשום "לא נותן לך היכולת לעוף". כי ילדים היו לובשים את התחפושת וקופצים מהגג.אני רוצה לראות את הילד שטיפש מספיק לחשוב שהתחפושת נותנת לו כוחות, אבל חכם מספיק כדי לבדוק את הנושא על הקופסה.)ג'רי סיינפלד(


באחד מסרטי האקסמן הנהדרים יש סצנה שבאים לדבר עם הורים של אחת המוטציות. מי שלא ראה, עכשיו זה הזמן. המורים מנסים להסביר להורים שזה נורמלי ושזו לא סיבה לדחות את הבת שלהם. וההורים מנסים להסתיר את הבת שלהם, כי מה יגידו השכנים. והרמז כאן ברור.

לפעמים כשאני נפגש עם איתן, ואנחנו הולכים ברחוב, זה מזכיר לי את אותם סרטים על אנשים בעלי כוחות מיוחדים, שיש להם זהות בדויה שמאחוריה הם מסתתרים וכשהם הולכים ברחוב איש לא יודע שזה הם, ומה הם מסוגלים לעשות.

גם לנו יש זהות בדויה, אנחנו יכולים לעבוד במערכת של עיתון, בבית ספר, תלמידי ישיבה, מנהלי משרד, או סתם להיות מיליונרים סגורים בטירה משלנו עם מעבר סודי למעבדה מלאה דברים מגניבים.

אנחנו הולכים ברחוב ואנשים לא יודעים מי אנחנו, הם גם לא יודעים כמה אנחנו. כשהלכתי לשבת הראשונה של כמוך, אח שלי שאל אותי כמה נהיה אמרתי לו בערך שלושים, הוא היה מופתע ואמר "מה יש כל כך הרבה?"

תארו לעצמכם אם יום אחד כולנו נצא מהארון בבת אחת. זה יהיה כמו שהכיפות הסרוגות התברגו בצבא, אבל לאט-לאט. פתאום יראו כמה הומוסקסואלים יש בחברה, וגם איזו תרומה גדולה הם תורמים לה.

באקסמן יש מלחמה בין המוטציות לאנשים הרגילים, שדי מזכיר לי את המריבות שיש בין ההומו להטרו. והסיבה שבקומיקס האנשים הרגילים שולטים היא רק מפני שהם הרוב.

יש סיפור על אחד מנשיאי ארצות הברית שהלך לביקור בבית חולים לפגועי נפש, אע"פ שאז קראו לזה בית משוגעים, כשפגש את אחד המטופלים, רק שאז קראו לזה משוגעים, הוא אמר "אתם הנורמלים אבל אנחנו הרוב".

אז אולי הבעיה היא באמת שאין מספיק הומוסקסואלים שנמצאים מחוץ לארון כדי ליצור את השינוי בחברה? לרוב גיבורי העל-טבעי יש מסכות כדי להסתיר את הזהות שלהם. למה? כדי שלא יציקו להם, שלא יתנו לכוח שלהם לפלוש לחיים הרגילים שלהם. אבל הסיבה האמתית היא מפני שהם באמת לבד, שאין עוד כמוהם. והם צריכים להגן על עצמם.

אני זוכר את המפגש הראשון שלי עם ההומוסקסואליות, הייתי בחטיבה בישיבה התיכונית, ואחד מהתיכון החליט לצאת מהארון. כמות ההשפלות שהוא קיבל הייתה אדירה, והוא היה צריך לעבור בית ספר. אם היה אתו מישהו, ואני מניח שהיה רק לא מחוץ לארון, זה היה עוזר לו כל כך. היה עוזר לנו כל כך.

ראיתי סרטון נהדר המדבר על מנהיגות. המרצה טען שהראשון שמתחיל מהפכה אכן עושה משהו חשוב, אך האיש החשוב ביותר כדי לגרום למהפכה הוא דווקא האדם השני – זה שחובר לראשון והופך את הדבר משיגעון של איש אחד לתנועה של אנשים.

אני לא אומר שהכול צריכים לצאת מארון בבת אחת, אע"פ שזה יכול להיות משהו מדהים בכל כך הרבה רמות. לא לכולם זה יכול להתאים באותו זמן, ולא לכולם זה יהיה בריא.

כל כך הרבה דברים השתנו מאז אותו תלמיד, שעד היום אני זוכר את שמו של זה שיצא מהארון בתיכון, והכול בזכות אנשים שלא התחבאו והיו גיבורים בדרכם שלהם. גיבורים בזה שהם הורידו את המסכות שלהם והיו אמתיים עם עצמם.


הם הגיבורים שגם לכבודם אדליק נרות החג.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה :)
ויום מצויין