יום חמישי, 15 במאי 2014

אבל...

בפסח הזה לא משאירים אף ילד רעב...כן, אבל....אולי למחרת יש לו קולונוסקופיה?(גורי אלפי , מצב האומה)


אין לי מה להגיד בנושא, אבל...
הם אנשים טובים, אבל...
אני לא רוצה לפגוע, אבל...
תמיד אחרי משפט כזה מגיע - אבל...

אני לא נוהג להגיב, ממש לא. זה לא מה שחונכתי בבית, ואני באמת ובתמים לא חושב שיש לי מה להגיד. יש אנשים חכמים ממני. ויש אנשים שיודעים מה קרה באמת.
אבל...
למה הרב אריאל היה צריך לכתוב את מה שהוא כתב? (קישור)

אני לא יודע אם מפריע לי פסק ההלכה, יכול להיות שהוא צודק מבחינה הלכתית טהורה. יש לי הרגשה שלא, אבל אין לי מספיק מידע בנושא.
אבל... 
האם הוא היה אומר את אותו דבר על זוג חילונים? "שלום הרב פנו אלי זוג נחמד שאינו שומר תורה ומצוות האם מותר לי להשכיר להם דירה" תשובת הרב "אסור, נוכח זה שהם מצהירים על עצמם כזוג שאינו שומר תורה ומצוות יש פה איסור יחוד, יהיה מותר להשכיר רק לאחד מהם. אם יש לך הצעה אחרת תעדיף אותה"

אני לא חושב שמפריע לי שהשואל בכלל שאל את השאלה.
אבל...
מה זה אומר שאדם מרגיש שמפריע לו להשכיר דירתו לזוג רק בגלל שהן שונות ממנו? ושהוא לוקח את היוזמה לשלוח את ההודעה דרך אתר באינטרנט.

אני לא בטוח שהבעיה היא בציבוריות, כלומר שכולם יכולים לראות הן את השאלה והן את התשובה.
אבל...
כשרבנים רוצים לא לענות על תשובה באופן פומבי הם יודעים להגיד את זה, הם יודעים להגיד "תשאל אותי בפרטי/בדיסקרטיות" איך אני יודע שהם יודעים להגיד את זה? כי זה מה שהם אומרים כשלהט"בים באים לשאול אותם שאלות.

אני לא נוהג להתלונן על גישות בעולם הרבני.
אבל...
למה אם רב הוא נגד הומואים הוא נחשב אוטומטית בסדר לפי ההלכה, ואילו רב שניצב לימיננו מיד מקבל חותמת "פסול". הרי: ואהבת לערך כמוך , לא תעמוד על דם רעך, ידינו לא שפכו את הדם הזה, החושד בכשרים, שנאת חינם, כל אלו מושגים יהודיים והלכתיים האם הם גם נלקחים בחשבון כאשר הרב מקליד את דבריו?

אני לא אוהב להתמסכן בגלל שאני הומו.
אבל...
אנחנו סובלים המון בגלל הנטייה המינית שהקב"ה נתן לנו. אנו הדתיים נאבקים כל יום לשמור על הזהות הדתית שלנו. זו מלחמה יום יומית. כשרב אומר אין שאין לי מקום בקהילה, זה גורם לי לוותר על תפילה במניין. כשרב אומר שאסור אפילו להשכיר לי דירה זה גורם לי לחשוב אם יש בכלל טעם להישאר בקרב הציבור הדתי.

אני כותב את הטור הזה.
אבל...
אני יודע שזה לא יעזור הרב ימשיך להחזיק בדעותיו, עושי דברו גם כן, מבלי לנסות להבין את הצד שלי. אלו שייצאו נגדו ופסקו יעשו זאת מבלי להבין את השיקולים ההלכתיים והשתלשלותם. השיח יישאר רדוד ונבוב, והעיר שושן נבוכה.

הלוואי שיתקיים דו שיח אמיתי.
אבל...
זה לא יקרה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה :)
ויום מצויין