יום רביעי, 20 באוגוסט 2014

האידיוט

[צילצול טלפון]
-          שלום האם הגעתי לנדב?
-          וברכה, אכן זה נדב.
-          אתה אידיוט
[שתיקה מביכה]
-          אמממם...  אפשר לשאול למה?
-          ראיתי את הדף ששלחת ואתה פשוט אידיוט.
-          דף.... אני לא זוכר בידיוק
-          הדף עם הדגלים והמגדרים
-          אהה, כן, מה הבעיה?
-          לא קראת את התגובה שלי?
-          אני מצטער, היו כמה וכמה תגובות אני לא זוכר את כולם במיוחד שלא היזדהת עדין.
-          אני כתבתי שאתה אידיוט.
-          היו לא מעט שהתלוננו.
-          ואתה לא חושב שאנחנו צודקים?
-          שוב אני לא בטוח על מה התלונה... אשמח טיפה ליותר מיקוד, האם הנושא הוא שיש יותר מידי דגלים ויותר מידי תת קטגוריות ואפשר לחבר דברים, ואם לא נעשה את זה אנו פוגעים במאבק הקהילתי?
-          בעצם טוב שאתה מעלה את זה, כן זו בעיה...
-          האם אין לכל אדם זכות להגדיר את עצמו?
-          כן, לכל אחד יש זכות כזו.
-          אז אם יש קבוצה שמתאחדת או אפילו אדם אחד שמחליט שצריך שייצגו אותו אני מזמין אותו לעשות זאת. זה יכול לעזור לאנשים. כמובן שאם זו קבוצה כוחה יהיה יותר חזק וקולה ישמע יותר.
-          ורגע, ולמה לא עשית קבוצה ללסביות? שמת אותם בתוך הומוסקסואלים!
-          לפני רגע הבעיה היתה שיש יותר מידי פירוד. אבל באופן יותר עינייני, מסתבר שיש מדינות שבכלל אין L בLGBT אלא H, ואני דווקא אוהב שבעיברית יש ללסביות מקום משלהן. ספציפית הדף הזה הוא תרגום מאנגלית, שם לא היתה הבחנה, כיוון שההגדרות הן יותר "מילונאיות". חוץ מזה ללסביות אין דגל שונה מהומואים.
-          גם לא-מיניים ולדמי-רומנטי יש אותו דגל
-          זה באמת מוזר אבל ככה היה בעמוד המקורי שתרגמתי.
-          ואם כבר מדברים על א-מיניים ההגדרה שלך ממש לא נכונה!
-          דווקא את ההגדרה הזו רשמתי לאחר שיחות עם א-מיניים והתיעצות עם אחרים, כיוון שלא אהבתי את ההגדרה באנגלית. אני מוכן לשמוע ולתקן.
-          היו לך עוד מלא הגדרות שהם טעות.
-          כמו שאמרתי, אם יש משהו לא נכון אני אשמח לשמוע ולתקן ויותר מזה לשוחח וללמוד דברים חדשים זה מאוד חשוב לי. לצערי דווקא האנשים שהתלוננו צרקו דברים ברמה של: זו טעות. וכשביקשתי הסבר או הגדרה יותר טובה, הם לא חזרו אלי. אחד הדברים שאני באמת טעיתי בו, וזו טעות דבילית, היה שבמקום מגדר:
-          אבל היו לך דברים חסרים שלא הכנסת...
-          והיו דברים אחרים שכן הכנסתי, דגל הדובים והלפסטיק לסבית, שכנראה שלא היו צריכים להיכנס,  אבל שוב הם היו בדף המקורי. אולי הכוונה שלך לסחים? לרובוטסקסואל? לפינגאסיאפריקנית? לנהגי משאית? היו כמה וכמה דברים שאותי שיעשעו.
-          אני לא כתבתי את אלה
-          שזה מזכיר לי שעדין אין לי מושג עם מי אני מדבר, אשמח לדעת...
-          דעתי היא שאתה שובניסט
-          וזו זכותך המלאה, אבל הסיבה שעשיתי את הפוסט בלשון זכר היא בגלל הדרך שבה עברית בנויה, והיה חשוב לי לא לבלבל את הקוראים יותר מידי, גם כך אנשים התלוננו על כאבי ראש, סחרחורות, עיפות...
-          אז לא רק שאתה אידיוט אתה גם פובי
-          פובי; דווקא לזה אני לא מסכים, המטרה שלי היתה להראות את האופציות השונות, לפעמים כשאדם רואה משהו כזה, הוא סופסוף יכול להגיד זה מסביר, או זה מה שחיפשתי. זה יכול להרגיע אנשים מסוימים, ולחנך אנשים אחרים.
-          אז בשביל זה עשית את זה?
-          זה התחיל בכלל מפוסט שחברה אחת שמה בקבוצה, ואיתן ביקש הסברים העלתי את תמונה שמצאתי עם הסברים באנגלית שדרך אגב ממנו תרגמתי, ואיתן שאל אם יש אותו בעיברית. אמרתי לעצמי באמת אין דבר כזה בעיברית והחלטתי לתרגם כשחשבתי בליבי להעלות את זה לעמוד שלי ולקבוצה ההיא. לא ידעתי שזה כזו יתפוס תאוצה. אני בהחלט שמח שזה תפס תאוצה, כך יותר אנשים למדו דברים חדשים ואפשרויות חדשות גם אם ההגדרות לא הכי מדוייקות.
-          אז..
-          סליחה שאני קוטע אבל רק רציתי להגיד שעם כל השאלות שעלו, אני שמח מאוד שהגיד שלא היו תגובות אלימות ומתלהמות יותר מידי. כשראיתי שיותר ויותר אנשים קוראים את זה קצת חששתי, במיוחד בעיקבות תגובות שקראתי בזמן המלחמה, מבחינתי גם הדיונים בעד ונגד ההגדרות הם בעצם דבר טוב. אז לסיכום?
-          אתה אידיוט.
-          תודה J


** כל הדברים שנאמר פה בשיחה חוברו על ידי מתגובות שקיבלתי בגלוי בדף או בהודעות אישיות, תודה לכל מי שליקק, שיתף, הגיב, העיר, שלח הודעה, דברים שליליים, ניטרליים, וכמובן דברים חיוביים **




תגובה 1:

  1. הפוסט לא מנוסח בלשון זכר. אדם יכול להיות גם גבר וגם אישה. זה ששם העצם "אדם" הוא זכר זה כבר משהו אחר (השווה עם שם העצם "דמות").

    השבמחק

תודה :)
ויום מצויין