יום רביעי, 24 בדצמבר 2014

פלברות

"לגבי שירות צבאי, היה לי חייל מילואים שיצא מהארון. הרצנו עליו פלברות אבל בכיף." (כאן)

פלברות = דיבורים, צחוקים בין החבר'ה. (כאן)

אתמול הייתי עם נועם באירוע חברתי, במקרה היה שם גם תלמיד שלי ואשתו, הוא הציג בפני את אשתו ושאל עם מי אני הגעתי, אמרתי לו "עם בןזוגי", מבטו הפך להיות מבולבל, ובזמן שאשתו אמרה "מגניב" הוא אמר תוך סימון עם אצבעותיו "בןזוג? כלומר בן שהוא זוג? כלומר שני בנים ביחד?" צחקתי צחוק נבוך וניפנתי לדבר עם אשתו ושאר האנשים שהיו מסביב לשולחן.

זה אינו פוסט פוליטי. אני לא אומר במי לבחור, אני גם לא אומר במי אני בחור, אצלנו בבית תמיד אמרו בשביל זה מצביעים מאחורי הפרגוד.

אז נכון שאת הדברים הכתובים מעלה אמרה אישיות פוליטית, ובקישור הנלווה מופיעים הרבה אמירות קשות יותר ופחות לגבי הומוסקסואלים. אני לא רוצה להתעכב על האמירות הללו, שמענו אותן ונשמע גם אחרות.

"הרצנו עליו פלברות, אבל בכיף"? מכל הדברים שקראתי שם ברשימה, זה הרתיח אותי.
הרצנו עליו? בכיף? כיף למי? הוא השתתף או שהוא עמד שם צוחק צחוק נבוך, אני מכיר את הצחוק הזה השתמשתי בו אתמול.

זה היה חשוב לכם לצחוק עליו, להראות שהוא אחד מהחבר'ה, עדין, למרות שהוא, איך אומרים, הומו, ולך כמפקד אין בעיה עם זה שהוא "כזה". כן, כשהמפקד שלך או הבוס שלך צוחק עליך זה תמיד משעשע. כמו הצחוקים שאחד הבוסים שלי צחק פעם, חה חה חה, זה היה כל כך מצחיק: "אנחנו לא מפטרים עובדים על רקע נטייה מינית, רק בגלל סיבות אחרות" אוי, כמה צחקנו באותו יום. וכמו שהגששים אמרו "אנחנו צחקנו, עד היום אנחנו בוכים"

פעם בארוחת שבת אחיינית שלי ביקשה לשתות נתתי לה את הכוס שלי לשתות ממנה, אבא שלי מחשש של חיידקים רצה להביא לה כוס אחרת. אמרתי "אולי היא תדבק ממני, והיא תאהב גברים" עכשיו מה מצחיק פה? שאני סיפרתי בדיחה על המצב ולא על מישהו מסוים.

זה שונה מאוד.

דוגמא להמחשת ההבדל: "אתה אידיוט" לעומת "לאיזה מצב אידיוטי הגענו, אני לא מאמין שהאוטו נמצא עכשיו באמצע הרפת בין הפרות"

אני מקווה שהבדל מובן.

אני מדמיין את הסיטואציה, ואני מודה שבראש שלי זה בטח הרבה יותר גרוע ממה שזה היה, אבל אם הוא מרגיש בנוח לדבר על זה בתקשורת, אז אני מרגיש בנוח לדמיין.
הם חוזרים מאימון, נגיד אימון ירי לעבר מטרות נייחות. ומר מפקד אומר "בואנה ירית כמו הומו, יא הומו!" או אולי הם חוזרים מאימון שטח ומר מפקד אומר "בואנה רצת כמו הומו, יא הומו!" או, או, יש לי יותר טוב, "בואנה סגור את השק שנה שלך שלא תאנוס מישהו בלילה כמו הומו, יא הומו"
אילו פלברות מצחיקות. הם בטח כולם עמדו סביבו במעגל וצחקו וצחקו.

ומה שעוד יותר עצוב, שהוא הביא את זה בניסיון להראות כמה הוא פתוח ומבין. הנה גם אני מכיר מישהו הומו ואני יכול לצחוק עליו, אופס, איתו.

לסיכום:
א.      אם אתה מכיר רק הומוסקסואל אחד זאת אומרת שכל השאר לא מרגישים בנוח להיחשף בפניך, ואולי זה בגלל שהם לא רוצים להיות מושא הפלברות הבא.
ב.      בתור אחד שהקמפיין שלו זה "מפסיקים להתנצל" אני מקווה שתפסיק להפסיק להתנצל לרגע ותפנה אל אותו חייל ותתנצל, גם אם הוא אומר שלא צריך. גם אני אמרתי שלא צריך לאנשים.
ג.       אני לא תלמיד חכם, אבל לא כתוב משהו כמו: "נוח לו לאדם שיפיל עצמו לתוך כבשן האש ולא ילבין פני חברו ברבים"? ואני, ההומו, מנסה להרוס את המסורת היהודית?

דרך אגב התלמיד שלי, מאתמול, שלח לי הודעת התנצלות.




תגובה 1:

תודה :)
ויום מצויין