יום רביעי, 4 במרץ 2015

אוזני המן עם פרג


אולי זה מוזר אבל הזיכרונות הגדולים שלי מפורים הם לא המגילה, טקס ההשתכרות, וגם לא ממש התחפושות. אני אוהב להתחפש וזה חלק עיקרי בפורים אבל זה לא מה שאני חושב עליו לקראת החג.

אני חושב על אוזני ההמן שאמא שלי מכינה. אין מה לעשות לא משנה כמה אני אתאמץ מה שאני אכין לא יצא קרוב למעשיה ידיה להתפאר. וכן בנה של הנחתומה יכול להעיד על עיסתה. מעולה.

אבל, צריך להיזהר כשלוקחים את אוזן ההמן. שבאמת לקחת אותה מהקופסא הנכונה. כי אם לא, אתה עלול למצוא את עצמך אוחז באוזן המן מלאה פרג.

ואיכס, מי אוהב פרג?

זה נראה כמו שוקולד אבל זה לא. ולפעמים אתה מגלה את זה מאוחר מידי. אין יותר מבאס מלקבל משלוח מנות עם אוזני המן ואז לגלות שהן עם פרג. ואתה כבר לא יכול לבקש בחזרה את המשלוח שנתת להם. ושנינו יודעים שאם הייתי יודע שאקבל את הפרג. היית מקבל את המשלוח עם במבה לולו. 

וזה לא שאפשר להעביר את אוזני ההמן האלה במשלוח הבא כמו שאר הדברים... וכן , אני מאלה שעושים את זה, בדיוק כמו כולם. לפחות יצאתי מהארון בנושא הזה. אבל הפרג נתקע אצלי. אני לא רוצה להיות זה שנתן למשהו אוזן פרג, להיכנס לרשימה השחורה שלו לקראת שנה הבאה. כן, גם לי יש רשימה, רשימת אלו שנתנו לי אוזן המן עם פרג, שידעו מה הם הולכים לקבל שנה הבאה.

הרשימה כרגיל נאבדת במהלך השנה, ונמצאת מיד לאחר הפורים בניקיונות של פסח. ואז אני מתכנן את נקמתי בצורת מצה מצופה בפרג, או גפילטאפיש.

אני זוכר שאיתן הביא לארוחת שבת מנה אחרונה, עוגת שמרים שהריחה נהדר, כולנו התלהבנו. ואז גילינו שזו לא עוגת שוקולד, זו עוגת פרג. אז גילינו שאנשים משתמשים בפרג כל השנה ולא רק בפורים. הדבר העציב אותנו למאוד. ובסופו של דבר מכל שמונת האנשים שישבו מסביב לשולחן השבת רק איתן אכל את העוגה, כדי לא להודות בטעותו. הוא אמר שהיא דווקא טובה. אבל אנו ידענו שיש לו אג'נדה.

זה כמעט כמו ממרח שוקולד תמרים, אבל יותר גרוע. אני לא בטוח למה, אבל זה בטוח לא מוצא חן בעיניי. אולי בגלל המרקם. אני פשוט לא מבין איך אנשים יכולים לאהוב פרג.

ואין לי בעיה שמאפיות יכינו אוזני המן ממולאים בפרג. אבל למה לפרסם את זה? למה לשים את זה ביחד עם כל שאר אוזני ההמן, כדי שיראו? שיתבלבלו? שייקחו את זה בטעות? אם אתם מפחדים שלא יקנו אותן. אל תכינו את זה, קוראים לזה חשיבה מראש.

ואם כבר נתקעתם איתן תורידו להם את המחיר, שהם לא יהיו שוות לכל שאר אוזני ההמן הנורמאליות.

מה בעצם הטעם של פרג, אני חושב שאף אחד לא באמת יודע. אני אף פעם לא ניסיתי פרג.


אבל זה עדין מגעיל אותי.




תגובה 1:

  1. לפני בשבוע ביקר הבן דוד חבדניק מחו"ל יאמר דבר מאוד מעניין לא הגיוני שינציחו את המן אם מאפה כל כך טעים . כנראה שזה שיבוש מעניין בעצם מה שאוכלים זהו " מן טאשן" מן זה פרג כנראה ביידיש וטאשן זה כיס ז" א כיס של פרג. עכשט הכל הגיוני, ולכן כל שאר אזני המן ממולאים בכל טוב הם בעצם סתם עוגיות משולשות ממולאים בכל טוב. חג פורים שמח לכולם. תודה על המחמאה על העוגיות הממלואות שלי. אמא

    השבמחק

תודה :)
ויום מצויין