יום רביעי, 8 ביולי 2015

פלייר מקומט

לעמוד הפייסבוק שלי

היא נכנסה לחנות, מחשבת בראשה את סידוריה שקבעה להיום היום, מרוצה ממה שהספיקה, דואגת למה שעוד נשאר. בידה החזיקה את הפלייר. היא חשבה על ידיה. ידיה כבר לא מה שהיו פעם. היום, ממרום שנותיה היא יודעת ששום דבר לא נשאר אותו דבר לנצח.

עמדתי מאחוריה בתור. עברתי דבר או שניים בחיים, לא כמוה כמובן. אך גם לא חסר ניסיון לחלוטין. משעמום הסתכלתי על הדף אותו החזיקה. ועייני חשכו. זהו פלייר של אירגון הומופובי, המתאר כנס עם פאנל הומופובי עם מרצים הומופוביים המדברים לקהל הומופובי על הצלחות של טיפול הומופובי.

נתתי לגברת ליהנות מהספק,  אולי משהו דחף לה את העלון ליד, אולי היא לא יודעת במה מדובר, אולי היא מתעניינת בשאר השיעורים. פתחתי בשיחה קלילה, לברר על מה ולמה.

היא שמחה לשיחה, ושמחה לפרסם את הכנס. זהו כנס שבו מדברים על מיניות ועל הצורך לדבר על זה בצורה נכונה. הסבירה לי את החשיבות של הכנס, וכן אתה צודק יש פה גם הרצאות על כאלה, ועל איך לטפל בהם.

קולה קצת נסדק, כששמה לב שאני מרים גבה. שאני לא משחק את המשחק. אמרתי להם הם משקרים את יודעת? זה לא באמת עובד כך. לא, לא הם לא משקרים אני מכירה אותם. גם אני מכיר אמרתי. גם אני מכיר. את מי היא הקשתה. ובתגובה ציטטתי לה שמות מתוך הפלייר. אהה שמעת אותם בפאנל הקודם? גם, אמרתי, אבל גם בשיחות אישיות איתם הייתי, וגם הוכחתי.

צימצום הגבות הראה לי שהיא מבינה שמאזן הכוחות פה השתנה. היא רופאה בעלת ותק של שנים. אני פישר קטן, אבל עם ידע.

את יודעת מה זה הטיפולים הללו? הטיפולים עליהם את ממליצה? בטח אלו טיפולים שעוזרים לאנשים. הם לא עוזרים. לא נשארתי חייב, דואג להישאר אדיב, אחרי הכל והדרת פני זקן גם זו מצווה. את מכירה אנשים שהצליחו? בטח היא אמרה בקול בטוח. מי? שאלתי. אתה לא מצפה שאני אספר לך מי הם. ואת מצפה שאני אאמין שזה עובד אם אני לא רואה אנשים שזה עזר להם, אני ראיתי המון אנשים זה לא עזר להם.

אני רופאה ואני יודעת זה עוזר, ואתה, לך עשו שטיפת מוח. את יודעת מה עושים בכזה טיפול? לא אני לא יודעת. אז איך את יכולה להמליץ עליו? כי אמרו לי שהוא עוזר. אבל הם משקרים לך, אולי את היא זו שעברה שטיפת מוח? הם לא משקרים! לי הבטיחו שאפשר לטפל בכולם. והנה אני עברתי טיפול ולא השתנתי.

הבחורה שמעה אותנו מתווכחים, בעם כל החנות כבר ניסתה לצותת, לא שהקשנו עליהם. היא החליטה להתערב, בת-דודה שלי נולדה לסבית והיום היא חייה עם בת זוג.

טוב, החלה לגמגם אוחזת הפלייר, אם נולדים עם זה כנראה שאי אפשר להשתנות. החזרתי את השיחה לכיווני ואמרתי, אי הייתי בטיפול התחתנתי עם אישה והתגרשתי, עכשיו זה בסדר שאני אתחתן עם בן זוגי? פיה נפתח בתדהמה קלה גם של שאר הקונים בחנות המוכר רק חיייך, הוא מכיר אותי כבר.

לא, צריך, היא לחשה, צריך לשמור על צביון, והמתערבת שוב התערבה, בעלי גוי, אנחנו מאושרים זה גם לשמור על צביון של כבוד הדדי ואהבה. שמתי אצבע על חיוג מהיר לאמבולנס, רק למקרה הצורך.
אך שנים של ויכוחים העמידו אותה על הרגלים, אפשר לטפל בהתמכרויות, אתה יודע, אני מאחלת לכם רפואה שלמה.

אני בריא, ואני לא מכור, יש לי בן זוג שאני אוהב אותו, לא מכור אליו, הכרזתי קבל עם ועדה קונים מוכרים ומוצרים. מי שחולה הם אותם אנשים שעסוקים בלפתור בעיות שלא קיימות וליצור בעיות חדשות, את יודעת שיש אנשים שהתאבדו בגלל טיפולים כאלה? את יודעת שיש רבנים שאומרים שאין צורך ללכת לטיפולים כאלה ואולי שזה אסור? שמשרד הבריאות יוצא נגד זה? כולם עברו שטיפת מוח? באמת?

אני רק ממליצה מה שנראה לי נכון. חתמה את הדיון.

אז כדאי שתבררי לפני שאת ממליצה על משהו, יום טוב. גם אני חתמתי את הדיון.

יום טוב, תהיה בריא. אמרה ביוצאה מהחנות מחזיקה בפלייר המקומט בידה.


התמונה לא קשורה, אבל זה מגניב.



תגובה 1:

  1. כל הכבוד לך. תיארת כל כך הרבה בעיות בבת אחת: הקושי לדבר מול אנשים דתיים ומבוגרים שיכולים להגיד את מה שברצונם (ואני לא) , האטימות של אנשים גם אם הם משכילים מאוד, אמונה לא ברורה ביכולת שינוי של נטיה מינית, התעלמות טוטאלית מהמציאות, חוקי ההגיון והפסיכולוגיה שאומרים ההפך, ה"צביון" חסר הטעם, החלטה על "התמכרות" כאשר היא לא קיימת , ואדם שעבר "טיפול" שהתגרש לעומת אשה ש"מכירה כאלה שהצליח להם". כל הכבוד!

    השבמחק

תודה :)
ויום מצויין